آقا سلام ...

وبلاگی برای منتظران عاشق

آقا سلام ...

وبلاگی برای منتظران عاشق

آقا سلام ...
سلام
من سعی دارم وبلاگ خوب و مناسبی برای شما منتظران ظهور حضرت حجت (عج) ایجاد کنم .
انشاالله بتوانم میل شما را برای با او بودن بیشتر کنم .
به امید اینکه همه ی ما بتوانیم ایشان را ملاقات کنیم؛
و ایشان را شاد سازیم.
پربیننده ترین مطالب
دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵ ق.ظ

اموال امام مهدی (عج)

اموال امام (ع)

   در توقیع شریفی که به وسیله ی نایب دوم، ابو جعفر محمّد بن عثمان (ره)، از امام عصر (ع) رسیده است؛ آن حضرت در مورد خمس (که باید به فقیه جامع شرایط پرداخت شود) می فرماید: اما آنچه سوال کردی در باره خمس و کسی که حلال میداند آنچه را از اموال ما در دست اوست و بدون اجازه ما در آنها تصرّف می کند، همانند تصرّفی که در مال خود می کند. بدان که هر کسی چنین کند، او ملعون است و ماییم دشمنان او در روز قیامت. پیامبر اکرم (ص) فرموده است: کسی که حلال بداند از عترت من، چیزی را که خداوند آنرا حرام کرده بر او، ملعون است از زبان من و از زبان هر پیامبری. پس هرکه ستم کند به ما، در زمره ی ستمگران است و لعنت خداوند بر او است. خداوند میفرماید: آگاه باشید که لعنت خدا بر ستمگران است.

در جای دیگر از همین توقیع می فرماید: هر کس چیزی از مال مارا بخورد، به درستی که آتش را در شکم خود وارد کرده و به زودی در آتش افروخته وارد خواهد شد.¹

و در توقیع دیگر می فرماید: لعنت خداوند و ملائکه و تمامی مردم برکسی که یک درهم از مال ما را حلال بداند و در آن تصرف کند.² ³

 

منابع:

۱ - کمال الدّین : ۵۲۰.

۲- کمال الدین: ۵۲۲.

۳- نجم الثاقب: ۴۱۱.

متن برگرفته از کتاب توصیه های حضرت مهدی(عج) در توقیعات و تشرفات

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی